۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۲۸۴۲۷
حجت الاسلام گواهی در گفت وگو با رسا:

بسیج اندیشه ای متعالی و تفکری بنیادین است | غالب حوزویان بسیجی هستند

بسیج اندیشه ای متعالی و تفکری بنیادین است | غالب حوزویان بسیجی هستند
حجت الاسلام گواهی بسیج را اندیشه ای متعالی و تفکری بنیادین دانست و تأکید کرد که این فکر و اندیشه امروز بیش از هر زمان دیگری باید در بین طلاب و حوزویان رشد و نمو پیدا کند.

حجت الاسلام عبدالعلی گواهی معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هفته بسیج اظهار داشت: حقیقتا آیه «مثل کلمة طیبه کشجرة طیبة اصلها ثابتٌ و فرعها فی السماء» در ارتباط با بسیج مصداق دارد چراکه شاخ و برگ این درخت تنومند سراسر جهان را فراگرفته است.

وی افزود: امروز حشد الشعبی عراق، نیروهای مقاومت لبنان و سوریه و یمن و فلسطین و امثال آن با بهره گیری و الگو برداری از شجره طیبه بسیج ما به این توفیقات بزرگ دست پیدا کرده اند و تلاش می‌کنند که تفکر بسیجی را در جوامع خودشان استقرار و استدامه بدهند.

حجت الاسلام گواهی در بخش دیگری از این گفت‌وگو این شجره طیبه را یکی از بزرگ ترین برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: روز اولی که بسیج تشکیل شد کسی فکر نمی کرد که بتواند در عرصه های مختلف خودش را نشان بدهد، اما دیدیم از همان ابتدای انقلاب در مبارزه با منافقان و جبهه مخالفان انقلاب اسلامی خوش درخشید.

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا اضافه کرد: بسیج و بسیجیان در ادامه و در دوران دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت(ع) و همین طور در میادین علمی، سازندگی و مسائل فرهنگی نقش بسیج مثال زدنی بود است، اما عرصه اصلی بسیج همان محور مقاومت است که یکی از فرصت های طلایی پیش روی این نهاد مبارک محسوب می‌شود.

وی نقش بسیج در تولید علم را بی نظیر توصیف کرد و گفت: امروز جوانان بسیجی ما با چهار فاکتور نشاط، انگیزه، توان و پشتکار کارهای بزرگی انجام داده اند و در زمینه های علمی درخشش هایی داشته اند، دقیقا همان چیزی که رهبر معظم انقلاب از شجره بسیج و از جوانان بسیجی خواستار است.

حجت الاسلام گواهی با بیان این که حوزه های علمیه نیز به این اندیشه و تفکر بسیجی نیازمند هستند، گفت: بحمدالله حوزه های علمیه و بسیج طلاب امروز سر و شکل خوبی به خود گرفته تا جایی که غالب طلاب و اساتید حوزه در این شجره بزرگ عضویت دارند و از هیچ تلاشی برای اعتلای انقلاب و اسلام فروگذار نمی‌کنند و در میادین مختلف نقش بسیجی خود را نشان داده اند.

مسؤول سابق سازمان بسیج طلاب و اساتید سراسر کشور بسیج را اندیشه ای متعالی و تفکری بنیادین خواند و گفت: نباید صرفا بسیج را به یک سری انسان های بسیجی تفسیر کنیم؛ بلکه این شجره بزرگ یک فکر و اندیشه متعالی است که باید روز به روز در جامعه و در حوزه های علمیه رنگ و بوی بیشتری پیدا کند همچنانکه مراجع بزگوار تقلید نیز همین انتظار را از این نهاد مقدس دارند./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 13
ارسال نظرات